tisdag 1 oktober 2019




Om du blir arg, rädd, kränkt eller ledsen.

När du har blivit sårad, skitförbannad, panikslagen eller orolig, så måste du uttrycka just de känslorna. Inte vad den eller den personen gjorde, utan vad du KÄNDE i situationen. Annars fastnar det i kroppen och själen.

Jag blev arg, jäkligt förbannad när ...

Jag blev så himla sårad då ...

Jag blev så rädd, jag fick total panik ...


När du under några minuter sagt det (inte bara tänkt det) rakt ut så säger du; 

Nu lämnar jag detta hemska, ledsamma, otrevliga, obehagliga och går vidare.

Därefter börjar du med ditt mantra:

Jag är trygg,
jag är beskyddad,
jag är glad,
jag är frisk,
jag är lugn

... eller vad det nu är du vill höra. 
Säg dem helst alla. Eller koncentrera dig på de DU tycker är viktigast.

Om och om igen. Mal orden - Jag är stabil, skyddad, trygg, glad och har harmoni.

För då blir det snart så.

UUUUUUUU


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kan man bli knäpp av det här? Man blir mer ledsen, arg, knäpp av att se allt elände i världen. Har du svårt att se glädjen i sa...